Generelle salgs- og leveringsbetingelser
1. Vareprøver
2. Returnering og ombytning
3. Reklamation
4. Leverancer
5. Vare- og prisforbehold
6. Betalingsbetingelser
7. Fragt- og ekspeditionsgebyr
8. Korrektur
9. Nyhedsmail
10. Kundetilpassede B2B-shops
11. Persondataprincipper
12. Lovgivning
13. Tviste
1. Vareprøver
Vi sender gerne vareprøver efter aftale.
Ved returnering af vareprøver skal produktet være i samme stand som ved modtagelsen. Det vil sige i original emballage – lige til at sælge til anden side.
Vareprøver faktureres efter 14 dage – med mindre andet er aftalt.
2. Returnering og ombytning
Fortryder du et køb og gerne vil bytte til et andet produkt eller model, skal dette ske inden 14 dage efter modtagelsen.
Fortrydelsesretten bortfalder, hvis varen er påsat logo eller anden form for tilpasning.
Når du returnerer en vare, skal produktet være i samme stand, som da du modtog det. Det vil sige i original emballage – lige til at sælge til anden side.
Varer betragtes ikke som returneret i ordentlig stand, hvis original-emballagen ikke medfølger eller er beskadiget. Husk derfor altid at gemme emballagen til du er sikker på, om du vil beholde varen.
Returvarer sendes til din kontaktperson.
Baze A/S
Islandsvej 28
8700 Horsens
Att.: Kontaktperson
Benytter du dig at fortrydelsesretten, betaler du selv returomkostningerne.
3. Reklamation
Sker det mod forventning, at en vare er beskadiget ved modtagelsen, bedes du straks sende en mail til din kontaktperson med en forklaring og billeder, der viser skaden. Dette for at skaden kan udbedres hurtigst muligt.
Derudover skal du give de oplysninger, som Baze har brug for i forbindelse med løsning af problemet.
Reklamationsretten dækker fejl, som var til stede, da du bestilte/modtog produktet.
Opstår der fejl og mangler indenfor de første seks måneder efter købet, og det ikke skyldes ukorrekt brug af produktet, så formodes fejlen at have været til stede på købstidspunktet. I dette tilfælde gælder reklamationsretten også.
4. Leverance
Ved køb af kundetilpassede produkter herunder slik, kuglepenne, krus og lignende forbeholdes ret til levering +/-10% i leveret antal.
Modtager du mod forventning ikke bestilte varer eller forkerte varer, bedes du rette henvendelse til din kontaktperson inden 8 dage, så fejlen kan rettes hurtigst muligt.
Såfremt vores leverandører oplyser os om forsinkelser i leveringen af produkter eller tilknyttede ydelser, informeres kunden om dette, og Baze oplyser samtidig årsagen til forsinkelsen samt en ny forventet leveringstid.
Ordrer er accepteret ved ordrebekræftelse, og er med forbehold for force majeure – herunder strejke og lockout (varslet eller spontan), udefrakommende nationale og internationale forhold, ethvert forhold der skyldes transportvanskeligheder og/eller mangel på materialer som skyldes Baze´s underleverandører.
5. Vare- og prisforbehold
Som standard oplyses alle priser eksklusiv 25% moms, afgifter, told og lignende.
På webshops tages der forbehold for trykfejl, udgåede og udsolgte varer, prisstigninger, afvigelser fra det skrevne samt de viste billeder i forhold til varen.
6. Betalingsbetingelser
Alle fakturaer for produkter eller tilknyttede ydelser betales senest 8 dage netto, medmindre andet er aftalt skriftligt.
Morarenter er aftalt til 1,5% regnet fra 1. forfaldsdag. Eventuelt rykkergebyr er aftalt til DKK 200,00.
Nye kunder kan ved afgivelse af ordrer eventuelt blive bedt om at stille bankgaranti eller forudbetale helt eller delvist.
For nye kunder forbeholder vi os retten til at bede om forudbetaling, såfremt ordrebeløbet er under DKK. 5.000 + moms.
Betaling via kundespecifikke webshops
Der tillægges ikke betalingsgebyr ved ordrer betalt online med dankort, visa, kreditkort etc.
Alle ordrer betalt online med dankort, visa, kreditkort etc. bliver først trukket den dag ordren forlader vores lager.
7. Fragt- og ekspeditionsgebyr
Levering sker ab lager for købers regning og risiko, og det bekræftede leveringstidspunkt tager sit udgangspunkt i dette.
For ordrer under DKK 1.500,00 pålægges et ekspeditionsgebyr på DKK 75,00 + fragt.
8. Korrektur
Korrektur betegnes som godkendt, når der foreligger en skriftligt bekræftelse parterne imellem.
9. Nyhedsmail
Ved handel og forespørgsler tilbydes alle kunder om de ønsker at modtage vores nyhedsmail.
Nyhedsmails udsendes løbende, og er typisk af informativ karakter med nyttige produktinformationer og/eller sæsonrelaterede nyheder og tilbud.
Kunder kan når som helst frameldes nyhedsmailen via link i mailien eller via henvendelse til info@baze.dk
10. Kundetilpassede B2B-shops
Webshops som er lavet specifik til kunden, er som udgangspunkt underlagt vores generelle salgs- og leveringsbetingelser.
Andre eller ændrede betingelser vil være angivet på den kundespecifikke webshops forside, og vil i disse tilfælde være gældende.
11. Persondataprincipper
Alle vores kunder er til enhver tid underlagt Baze’s gældende persondatapolitik, og Baze er ansvarlig for håndtering af persondata i henhold til GDPR lovgivningen.
Baze anvender logs til statistiske formål. Disse data indeholder ikke personfølsomme oplysninger.
Ifølge loven om behandling af personoplysninger har du mulighed for indsigt i og indsigelse over for de oplysninger, der vedrører dig.
12. Lovgivning
Baze sælger og leverer produkter, der til enhver tid overholder den gældende lovgivning.
13. Tvister
Enhver tvist mellem parterne søges forliget gennem et uvildigt ankenævn i brancheforeningen GRAKOM (DPA), som Baze er medlem af.
Såfremt dette ikke bringer en løsning parterne imellem, afgøres enhver tvist ved retten i Horsens, eller en anden af Baze A/S anvist retsinstans.tilbydes
Baze A/S
Islandsvej 28
8700 Horsens
76 28 38 00
info@baze.dk
Baze A/S
Farum Gydevej 85
3520 Farum
76 28 38 00
info@baze.dk